SILA KLIK SINI YER

Monday 22 July 2013

Omega

Omega 3 adalah asid lemak penting yang mengandungi EPA dan DHA yang sangat penting untuk perkembangan memori dan menajamkan minda. Namun tubuh manusia tidak boleh menghasilkan EPA dan DHA, kita perlu mendapatkannya dari sumber makanan dan suppliment.

Sumber EPA dan DHA yang terbaik adalah dari haiwan seperti ikan berbanding tumbuh-tumbuhan yang sukar ditukarkan oleh enzim manusia.

Tahap enzim tubuh yang bagus dapat memproses kesemua EPA, DHA, ALA dan lain-lain yang terkandung dalam Omega 3 dengan maksima. Tak guna juga kita ambil makanan yang tinggi kandungan DHA, EPA dan ain-lain kalau enzim tubuh tidak berfungsi dengan baik.

Jadi amat penting untuk memastikan tubuh dalam keadaan sihat supaya kesemua zat dan nutrien dari makanan dapat diserap dengan baik.

DHA dan EPA dalam kandungan omega 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem sarat\f dan fungsi mata yang diperolehi melalui pemakanan.

Shaklee OmegaGuard merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan OmegaGuard menyediakan 1000mg asid lemak Omega 3 termasuk DHA dan EPA.
___________________________________________________________________________________
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiognis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Sebarang pertanyaan produk, pendaftaran dan konsultasi sila hubungi che' su:

Suhana Simma 
♥ SID 916273
♥ sms/whatsApp : 016-7236583
♥ Email : suazham@yahoo.com

post signature

No comments:

Post a Comment