SILA KLIK SINI YER

Monday 19 August 2013

SIhat Dan Cantik Dengan Produk Halalan Thoyyibah


Pada masa sekarang, di atas beberapa faktor seperti persekitaran, kesihatan, kecantikan, che' su percaya kebanyakan orang memerlukan dan tercari-cari suplimen yang terbaik. Di tambah lagi atas kesedaran sebagai umat Islam, mencari yang halal itu lebih diutamakan. Kita lihat di farmasi-farmasi, iklan media cetak mahupun di kedai maya, terdapat lambakan suplimen bahkan ubat di merata-rata. Masing-masing berlumba-lumba mendakwa yang suplimen mereka hebat. Sedikit perkongsian.

Supplement, atau dietary supplement adalah istilah yang digunakan untuk produk yang mengandungi satu atau lebih dari bahan-bahan di bawah :-
  * Vitamin
  * Mineral
  * Herba
  * Asid Amino
  * Sebarang bahan lain

Tujuan suplimen adalah untuk menambah baik nutrisi dalam diet sesetengah golongan dan BUKAN UNTUK MENGGANTIKAN DIET SIHAT.

Berlainan dengan ubat (dadah), DCA, KKM, FDA atau mana-mana badan yang mengawal produk-produk seumpamanya  tidak mempunyaiundang-undang yang ketat untuk produk makanan tambahan. Sebelum apa-apa ubat dipasarkan, FDA akan memastikan ia telah menjalani ujian klinikal untuk memastikan keselamatan, keberkesanan serta interaksi dengan ubat lain, tapi tidak untuk suplimen. Pengeluar hanya perlu menghantar laporan yang mengesahkan produk mereka selamat untuk diambil oleh manusia serta :-
  • Tidak mengandungi bahan-bahan tercemar seperti toksin, bakteria, pestisid, kaca, plumbum dan lain-lain bahan berbahaya.
  • Mengandungi apa yang disenaraikan dalam bahan-bahan pada label
  • Dipakejkan dengan baik
  • Diperbuat daripada bahan-bahan yang diuruskan dengan baik

Walaubagaimanapun, pengeluar suplimen tidak perlu membuktikan produk mereka SELAMAT dan berkesan. Oleh kerana itu kita banyak dapati suplimen palsu yang dijual merata-rata. Serta mempunya campuran yang BAHAYA agar pengguna merasai 'kesannya'.

Maka akhirnya, terjadilah seperti yang sering kita lihat di dada-dada akhbar,

Berhati-hatilah memilih suplimen.. Jangan teruja dengan testimonial. Testimonial pun boleh ditipu! Kerana itulah saya benar-benar yakin dengan Shaklee.. Shaklee adalah sains, bukan testimonial semata. Di bawah ni, che' su sertakan beberapa Link berkaitan bagi membantu mereka yang ingin mengetahui lebih lanjut ;




Bagi mereka yang masih ragu-ragu, sila lihat senarai no pendaftaran produk-produk Shaklee dengan Kementerian Kesihatan Malaysia di bawah.


Buatlah pilihan yang tepat untuk diri anda !

Sebarang pertanyaan produk, pendaftaran dan konsultasi sila hubungi che' su:

Suhana Simma 
♥ SID 916273
♥ sms/whatsApp : 016-7236583
♥ Email : suazham@yahoo.com

post signature

No comments:

Post a Comment