SILA KLIK SINI YER

Sunday 13 October 2013

10 Tips Meransang Kehamilan Dan Makanan Yang Dicadangkan

♥ Pengambilan Asid Folic
  • Disarankan untuk mengambil asid folik sebelum merancang kehamilan sekurang-kurangnya 0.4mg untuk mengurangkan 50% hingga 70% kecacatan tiub neutral bayi. Disarankan pada 2 atau 3 bulan sebelumnya.

♥ Hubungan Intim Lebih Menarik
  • Hidupkan hubungan intim dengan suasana yang lebih menarik contohnya menggunakan tempat lain selain daripada bilik tidur untuk 'bersama'. Ia dapat mengubah susana sensual.

♥ Berbaring Selepas 'Bersama'
  • Selepas melakukan hubungan intim, disarankan untuk baring selama 5 minit. Ia bertujuan untuk meningkatkan jumlah sperma berenang ke dalam ovum.

♥ Peratusan 25% hingga 30% untuk Hamil
  • Menghasilkan zuriat umpama bermain dengan nombor. Walaupun pada luaran kelihatan sangat 'sempurna' hakikatnya peratusan hanya 25%-30% sahaja peluang untuk hamil untuk setiap kitaran kesuburan

♥ Berhenti Mengambik Kafein
  • Tahukah anda pengambilan kafein lebih daripada 3 cawan boleh manghalang perkembangan bayi dan menyumbang kepada masalah kesuburan

♥ Persekitaran Kerja Tidak Sesuai
  • Sekiranya anda dan pasangan berkerja di kawasan yang terdedah kepada bahaya, mungkin anda dan pasangan perlu ambil inisiatif untuk mencari kerja di tempat lain. Ada sesetengah bahan yang mengancam dan memberi kesan negatif kepada kualiti sperma dan ovum malahan kepada perkembangan embrio.

♥ Temujanji Dengan Doktor
  • Berbincanglah secara terbuka berkenaan perancangan kehamilan dan langkah-langkah yang perlu diambil dengan doktor.

♥ Elakkan semburan Di Kawasan Vagina
  • Seperti yang kita maklum bahawa kawasan vagina adalah kawasan yang sangat sensitif, tapi pastikan kawasan tersebut 'mesra sperma'. Elakkan daripada menyembur faraj ataupun tuala wanita yang berbau wangi kerana ini mengganggu keseimbangan pH pada vagina. Selain itu, elakkan bahan pencuci buatan atau pun minyak sayuran kerana ia akan membunuh sperma anda.

♥ Mandi Air Sejuk
  • Pujuk suami untuk mandi air sejuk sekurang-kuyrangnya 30 minit sebelum melakukan hubungan intim. Ini kerana mengikut kajian, air sejuk melancarkan pengaliran darah dan meningkatkan pergerakan sperma.

♥ Bantuan Graviti
  • Selepas melakukan hubungan kalamin disarankan letak bantal di bawah punggung dan tunggu selama 30 minit. Mengapa biarkan graviti menghalang? Berikan sedikit rangsangan kepada sperma untuk mereka berenang ke arah telur ovum
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Che' Su jual SHAKLEE. Sebarang pertanyaan produk, pendaftaran, konsultansi dan testimoni sila hubungi Che' Su ^_^

Suhana Simma
♥ SID 916273
♥ Sms/Whatsapps : 016 - 723 6583
♥ Email : suazham@yahoo.com
♥ Fb : www.facebook.com/SuSimmaShoppe
♥ Blog : http://azsana.blogspot.com/

post signature

No comments:

Post a Comment