SILA KLIK SINI YER

Monday 9 September 2013

7 Essential dalam Pemilihan Soya

Sejak akhir-akhir ni, ramai sangat yang bertanya dan meragui khasiat ESP dan menyamakan dengan sumber soya biasa. Di sini saya buat sedikit summary dan pemahaman supaya setiap kita yang ambil ESP mengambilnya dengan ilmu. Dan dengan ilmu itu, baru kita yakin dan bilamana kita yakin, baru la khasiatnya akan betul-betul terserap dan diserap sepenuhnya oleh badan dan memberikan hasil yang kita inginkan. Makan tanpa ilmu dan keyakinan tak bermakna apa-apa, malah akan memberi impak yang tidak bagus sebab kita akan mudah goyah dan ketidakyakinan itu sendiri akan memungkinkan kita tidak mendapat khasiat yang sepenuhnya dari apa yang kita makan tadi.

ESP adalah sumber Protein. Kenapa Protein penting?

♥ Sebab Protein adalah makanan terpenting untuk badan kita. Tubuh badan kita terdiri daripada Protein seperti tulang, kulit, rambut, otot-otot, organ-organ, plasma, antibody, enzim, hormone, haemoglobin dan sel-sel. Keseluruhan sel-sel (anggaran jumlahnya 60 trillion) yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru, menggantikan tisu-tisu badan yang lama@tua dengan tisu-tisu yang baru, menggantikan tisu-tisu yang rosak@cedera dengan tisu-tisu yang baru.

♥ Apa yang BEST tentang ESP? Merupakan sumber 'Protein Lengkap' dengan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet seharian. Berasaskan tumbuhan (non GMO) yang semulajadi, rendah lemak dan bebas kolesterol dan terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yang aktif disamping membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim dan hormon yang sempurna. ESP juga membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah. Kandungan lemak dalam ESP sangat minimum iaitu 1gm dan tanpa laktosa di mana kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah. Dan yang paling penting tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet. Mengandungi 5 Vitamin B, 2 mineral dan 8 gm karbohidrat untuk tenaga.

♥ Kelebihan ESP menjadikan kulit cantik, halus, gebu dan berseri. Membantu menghilangkan parut jerawat, memberi tenaga berpanjangan, menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih. Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur. Cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan. ESP juga menyokong kesihatan imunisasi badan, mengawal paras kolesterol dan menyokong kesihatan jantung dan prostat.

♥ ESP jika diambil bersama supplemen-supplemen lain akan membantu penyerapan yang lebih baik semua supplemen yang kita ambil. Cepat menyerap dan kesan yang lebih baik berbanding mereka yang tidak ambil bersama ESP.


~ihsan Beeha (Shaklee Golden Lounge)~
post signature

No comments:

Post a Comment