SILA KLIK SINI YER

Monday 16 September 2013

Bentuk Otot '6 Pack'

Pastinya ramai menginginkan tubuh badan yang mengiurkan. Bukan sahaja kaum wanita, kaum Adam juga tidak kurang. Namun malangnya pengambilan makanan yang tidak teratur dan salah menyebabkan badan menjadi berketul tetapi di satu tempat yang tidak diingini iaitu Perut.

Namun jika anda mahu mempunyai tubuh badan yang sasa atau tegap, terutamanya LELAKI apa kata cuba amalkan tips ini;

Peraturan Pemakanan

  • Pertamanya banyakkan minum air mineral dan sekurang-kurangnya 3 hingga 4 liter setiap hari. Kemudian ambil 150gram protein setiap hari yang terdapat di dalam daging merah kurang lemak, ikan, ayam, telur, susu atau tauhu. Jangan menahan lapar lebih dari 3 jam kerana badan akan menekan kapasiti untuk membakar kalori. Selepas jam 11 malam elakkan mengambil makanan, apatah lagi makanan ringan. 

Pemakanan Yang Perlu Diambil

  • Ambil 5 hidangan yang terdiri dari buah-buahan dan sayur-sayuran setiap hari. Pilihan makanan tinggi karbohidrat sebagai sarapan pagi seperti bubur, telur separuh masak atau telur masak hancur (scrambled egg) bersama roti gandum bakar. Jika anda mahu makanan ringan sekalipun, kekacang, buahan kering dan bijian adalah pilihan tepat.
Pemakanan Yang Harus Dielak
  • Jika anda sukakan minuman berkarbonat, tidak ada salahnya. Pembentukan otot tidaklah seteruk yang anda sangkakan. Yang penting elak mengambil minumam tinggi gula dan berkarbonat pada lewat malam. 
  • Makanan ringan seperti keropok, coklat dan pemanis mulut perlu dielakkan kerana ia kategori makanan yang boleh mendatangkan ketagihan buat anda. Elakkan juga makanan bergoreng, nasi putih dan roti putih. Jauhi minuman segera yang manis seperti minumam '3 in 1' dab juga mengambil karbohidrat pada sebelah petang
Tips ini tidak menggunakan belanja besar dan yang paling penting, kenalah berdisiplin dan istiqamah..
(sumber.. yahoo.com)

Shaklee juga ada Set yang saya kira cukup lengkap untuk sesi DIET ni. Dengan prinsip 3B - Bakar + Buang + Bina. Ianya mampu membantu anda. Yang Penting, ISTIQAMAH yer.. 






Hubungi saya untuk konsultasi atau pertanyaan lanjut :

Suhana Simma
Shaklee Independent Distributor [ID No : 916273 ]

SMS / WHATSAPP 016- 723 6583
post signature

No comments:

Post a Comment