SILA KLIK SINI YER

Wednesday 16 July 2014

KALSIUM dalam diet seharian


KALSIUM lagi?? Hihihih.. Che' Su memang pengamal tegar KALSIUM Shaklee ni.. OSTEMATRIX... Entry kali ni kiranya kesimpulan yang Che' Su dapati selama 5 tahun Che' Su amalkan OSTEMATRIX ni.

Secara amnya, KALSIUM bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan rentak jantung, menyelesaikan masalah insomia, membantu pengalizan gizi masuk dan keluar dari membran dan membantu pembekuan darah. KALSIUM juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf untuk dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah. Magnesium yang terkandung dalam Ostematrix pula penting untuk metabolisme KALSIUM. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai menyebabkan migrain. Vitamin D pula penting untuk penyerapan KALSIUM. KALSIUM yang tidak mempunyai Vitamin D tidak mampu diserap keseluruhannya oleh tubuh, ini akan tertinggal seterusnya menyebabkan batu dalam ginjal atau pundi kencing yang menyebabkan batu karang.

Bagi yang mempunyai masalah sembelit, pengambilan Ostematrix yang konsisten sangat membantu kita rasa lawas dan selesa. Ostematrix juga mampu memberikan tenaga dan memudahkan kita bangun dari tidur.

Dengan pengambilan KALSIUM yang mencukupi, tekanan darah berada tahap normal. Kelancaran saraf dan pengecutan otot memerlukan KALSIUM yang mencukupi. Dengan KALSIUM yang cukup, kita tidak mudah senggugut, kejang, retensi air, mudah meradang dan murung.

Percaya atau tidak, Ostematrix antara vitamin yang membantu memperbanyakkan susu bagi ibu-ibu yang menyusu. Bila badan kita segar, tiada kemurungan, ia membantu oksitosin dirembeskan dengan baik sekali. Sebab itu, ia antara vitamin yang dimasukkan dalam Pek 3M(Set Ibu Menyusu). Dalam Alfalfa turut ada mengandungi KALSIUM tetapi dalam nisbah yang sedikit.

Kelebihan OSTEMATRIX Shaklee ialah kerana ia mengandungi gabungan Kalsium Karbonat, Kalsium Sitrat dan Kalsium Sitrat Malet disamping Magnesium dan Vitamin D yang mana ia tidak menyebabkan kita sembelit dan lebih selamat dari risiko batu karang.

Jika anda adalah seorang yang mudah stress, mudah kejang, ada masalah water retention, sembelit dan pra haid, pastikan anda mengambil Ostematrix secara konsisten.

Jika anda seorang yang berkerja dan sering keletihan, Ostematrix antara jawapan terbaik membantu anda kekal bertenaga dan bersemangat.

Jika anda seorang ibu mengandung, Ostematrix membantu mengelakkan kekejangan dan skit tulang belakang.

Jika anda seorang ibu yang menyusukan bayi, Ostematrix membantu pengeluaran susu anda dengan lebih baik berserta dengan amalan prinsip penyusuan susu ibu.

Jika anda seorang wanita, Ostematrix membantu mengurangkan risiko kereputan tulang. (Osteoperosis)

Jika anda mempunyai masalah berat badan berlebihan, anda perlukan Ostematrix demi memastikan kepadatan tulang anda mengampu tubuh badan anda.



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Che' Su jual SHAKLEE. Sebarang pertanyaan produk, pendaftaran, konsultansi dan testimoni sila hubungi Che' Su ^_^

Suhana Simma
♥ SID 916273
♥ Sms/Whatsapps : 016 - 723 6583
♥ Email : suazham@yahoo.com
♥ Fb : www.facebook.com/SuSimmaShoppe
♥ Blog : http://azsana.blogspot.com/
  post signature

No comments:

Post a Comment