SILA KLIK SINI YER

Saturday 1 November 2014

Bawang Putih a.k.a Garlic

Bawang putih mengandungi pelbagai bahan aktif seperti alliin, allicin, diallyl disulphide, ajoene (menghalang pencernaan lemak sebelum diserap oleh badan dengan cara membantutkan tugas lipase, dengan itu lemak tidak diserap), serta pelbagai bahan lain (lebih kurang 200 bahan) termasuklah kalsium, potassium, vitamin B, vitamin C, antioksidan, selenium dsb.



Di antara khasiat bawang putih :

♦ Sulfur dalam bawang putih berfungsi sebagai antibiotik dan antifungus - bagi masalah kulit seperti kurap, jerawat dsb. Ia berkesan membunuh bakteria/kuman yang menyebabkan jerawat dengan cara menepekkan bawang putih segar yang ditumbuk @ dilumatkan di bahagian yang berjerawat

♦ Membantu mencegah tekanan darah tinggi

♦ Membantu mengurangkan risiko sakit jantung

♦ Bawang putih juga mempunya sifat anti-artritis dan dapat mengubati masalah sakit sendi yang disebabkan oleh rheumatoid arthritis.

♦ Bawang putih juga dapat memperbaiki proses penghadaman kerana ia berupaya membunuh bakteria yang tidak baik dalam perut dan usus. Dengan itu, ia dapat membantu mengurangkan masalah sembelit, busung air, cacing dsb.

♦ Bawang putih juga dapat mengurangkan kadar gula dalam darah dengan meningkatkan kadar pengeluaran insulin, ini baik untuk pesakit diabetes.

** Nak kupas bawang putih, nak hancurkan, lenyekkan bawang putih. Lecehnya.. Sebiji bawang putih boleh dapat berapa banyak khasiatnya? Cukup ke? Kan susah tu. Nak mudah dan terjamin kebersihan dan kandungan nutrisi yang lengkap? Shaklee ada Suplement GARLIC yang sememangnya menjadi pilihan hati Che' Su.



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
 Che' Su jual SHAKLEE. Sebarang pertanyaan produk, pendaftaran, konsultansi dan testimoni sila hubungi Che' Su ^_^
 Suhana Simma
♥ SID 916273
♥ Sms/Whatsapps : 016 - 723 6583
♥ Email : suazham@yahoo.com
♥ Fb : www.facebook.com/SuSimmaShoppe
♥ Blog : http://azsana.blogspot.com/
  post signature

No comments:

Post a Comment