SILA KLIK SINI YER

Friday 21 November 2014

Zikir Pembuka Pintu Rezeki

Salam Jumaat... ^_^

Sempena hari Jumaat yang barkah ini (Insya Allah), Che' Su nak kongsikan 7 Zikir Pembuka Rezeki Harian. Sejujurnya Che' Su tak ingat kat mana Che' Su jumpa artikel ni. Sebab Che' Su memang dari dulu suka copy paste artikel-artikel orang yang best-best. Buat koleksi. (pssttt, dulu siap buat hantaran tau... konon jiwang.. ahakss) Tapi tak terfikir akan ber'blog dan akan menggunakan artikel tersebut. Pada pemilik asal artikel ini, terima kasih ye. Semoga perkongsian ni kita dapat kongsi kebaikan dan Pahalanya juga ye.. ^_^



♥ La Hawla Wala Quwwata Illa Billah

  • Barangsiapa yang lambat datang rezekinya, hendaklah banyak mengucapkannya. (HR. At-Tabrani)

♥ La Ilaha Illallahul Malikul Haqqul Mubin
  • Barangsiapa setiap hari membacanya, maka bacaan itu akan menjadi keamanan dari kefakiran dan menjadi Penenteram dari rasa takut dalam kubur. (HR. Abu Nu'aim & Ad Dailami)

♥ Subhanallah Wabihamdihi Subhanallahil Adzim
  • Dari setiap kalimat itu satu Malaikat yang bertasbih kepada Allah sampai hari Kiamat yang pahala tasbihnya itu diberikan untukmu. (HR. Al-Mustaghfiri dalam Ad-Da'awat)

♥ Surah Al-Ikhlas
  • Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas ketika masuk rumah maka berkah bacaan itu menghilangkan kefakiran dari penghuni rumah dan tetangganya. (HR. At Tabrani)

♥ Surah Al-Waqi'ah
  • Barangsiapa membaca Surah Al-Waqi'ah setiapmalam, maka tidak akan ditimpa kesempitan dalam hidupnya. (HR. Al-Baihaqi dalam Syu'ab Al-Iman)

♥ Selawat Ke Atas Rasulullah SAW
  • Dari Umar bin Khathab dari Nabi Shallallahu'alaihi wa sallam bersabda ; Barangsiapa berselawat kepadaku satu kali Selawat, maka Allah akan membalas sepuluh kali Selawat dan mengngkat darjatnya sepuluh Darjat. (Imam Bukhari dalam Adabul Mufrad, Ibnu Abu Syaibah... al-Bazzar... Ibnu Syahiin dan al-Ismaili dengan sanad ma'lul)

♥ Istighfar
  • Barangsiapa melazimkan Istighfar nescaya Allah akan mengeluarkan dia dari segala kesusahan dan memberikan Rezeki dari arah yang tidak diduga-duga. (HR. Ahmad, Abu Dawud dan Ibnu Majah)

" Ya Allah, berikanlah kami rezeki yang luas, yang halal lagi baik tanpa memberatkan kami. 
Jika rezeki kami ada di langit, maka turunkanlah. 
Jika masih di bumi, keluarkanlah.
Jika jauh maka dekatkanlah.
Jika dekat maka mudahkanlah.
Jika sedikit maka banyakkanlah.
Jika banyak maka berkatilah agar kami dapat membantu anak-anak yatim - fakir miskin serta mereka yang didalam kesusahan dan kedhaifan. 

Ya Allah... Kabulkanlah doa kami... Aamiiin Ya Allah Ya Robbal 'Alamin"


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ 
post signature

No comments:

Post a Comment