SILA KLIK SINI YER

Thursday 13 November 2014

Omega Untuk Kecantikan

Sebenarnya Omega Guard ini merupakan salah satu produk untuk kecantikan kulit selain sebagai vitamin untuk membakar lemak. Meh sini kita tengok apa yang Omega Guard ni boleh buat untuk bantu kita dapatkan kulit yang cantik.


♦ Eccential Fatt Acid (EFAs)

  • Kulit kering atau kasar serta bersisik adalah berkaitan dengan kekurangan EFAs dalam diet harian kita. Bukan sahaja kekurangan EFAs ni boleh bagi masalah pada kulit, tapi juga pada kuku dan rambut.
  • EFAs merupakan asid lemak yang hanya boleh diperolehi daripada minyak dan lemak dan tidak dihasilkan oleh tubuh badan kita sendiri.
  • EFAs boleh didapati daripada makanan harian kita ataupun suplemen. Antara asid lemak (EFAs) yang baik untuk kita adalah Omega 3 dan 6 seperti yang terdapat dalam Omega Guard Shaklee.
  • EFAs penting bagi melengkapkan fungsi tubuh kita secara normal. EFAs ini akan membentuk lapisan pelindung dalam kulit yang membantu menghalang kehilangan kelembapan kulit. Ini sekaligus melindungi kulit kita dari terhidrasi serta memelihara kelembapan kulit.
Pica kredit Super Vitamin Store

Secara umumnya, Omega memberikan manfaat kepada kulit dengan :-

♥ EFAs dalam Omega membantu melembapkan kulit. Membantu membina lapisan pada kulit bagi mengelakkan kulit daripada dehidrasi dan sekaligus mengekalkan kelembapan pada kulit

♥ Membantu mencegah keradangan / inflimasi pada kulit. Kekurangan Omega 3 akan menyebabkan pembentukan ruam /eczema pada kulit. Suplemen Omega akan mengurangkan simpton-simpton serta kemerahan pada kulit tersebut.

♥ EFAs membantu melambatkan tanda penuaan akibat sinaran matahari. Menurut sebuah kajian, EFAs menghalangpembentukan enzim yang disebabkan oleh oancaran sinar UV matahari. Enzim ini berupaya memusnahkan kolagen dalam badan yang menyebabkan timbulnya garis-garis kedutan pada kulit.


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
 Che' Su jual SHAKLEE. Sebarang pertanyaan produk, pendaftaran, konsultansi dan testimoni sila hubungi Che' Su ^_^
 Suhana Simma
♥ SID 916273
♥ Sms/Whatsapps : 016 - 723 6583
♥ Email : suazham@yahoo.com
♥ Blog : http://azsana.blogspot.com/
♥ COD : Johor Bahru Area, Pasir Gudang, Kulai
  post signature

No comments:

Post a Comment